Cześć, jestem Magda 👋

Wspieram dzieci w rozwoju mowy!

Pracownia Neurologopedyczna to miejsce przyjazne Tobie i Twojemu Dziecku, które tworzę z myślą o wsparciu Małych Pacjentów i ich Rodzin.

Standardy Ochrony Małoletnich w Pracowni Neurologopedycznej prowadzonej przez logopedę Magdalenę Kwećkę

W moim gabinecie logopedycznym wprowadziłam poniższe standardy ochrony małoletnich, zgodne z wymogami określonymi w ustawie o Przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich. Standardy te zostały dostosowane do charakteru i rodzaju mojej działalności oraz są regularnie przeglądane i aktualizowane, aby zapewnić ich zgodność z obowiązującymi przepisami i aktualnymi potrzebami dzieci.

  1. 1. Zasady zapewniające bezpieczne relacje między małoletnim a mną jako logopedą – zachowania niedozwolone W moim gabinecie przestrzegam zasad, które wykluczają wszelkie formy przemocy, w tym przemoc fizyczną, psychiczną, emocjonalną i seksualną. Zakazane są również wszelkie formy dyskryminacji, nadużyć słownych oraz zastraszania. Moim obowiązkiem jest zawsze dbać o dobro dziecka, zachowując pełen profesjonalizm i empatię w kontaktach z małoletnimi pacjentami. Celem mojego działania jest prawidłowy rozwój dziecka,
  2. 2. Zasady i procedura interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia małoletniego. Jeśli zauważę objawy mogące świadczyć o krzywdzeniu małoletniego lub posiadam informację o takim zdarzeniu, jestem zobowiązana podjąć działania zgodne z przepisami prawa. Moim obowiązkiem jest poinformowanie odpowiednich służb, takich jak policja, sąd rodzinny, czy ośrodek pomocy społecznej. Wszystkie podjęte kroki dokumentuję w formie pisemnej.
  3. 3. Procedura zgłaszania podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego Jako logopeda prowadzący swój gabinet jestem prawnie zobowiązana do zgłaszania podejrzeń popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji jestem zobowiązana do niezwłocznego informowania odpowiednich organy, takich jak policja czy sąd opiekuńczy, a w razie potrzeby do wszczęcia procedury „Niebieskiej Karty”.
  4. 4. Zasady cyklicznego przeglądu i aktualizacji standardów Raz na dwa lata dokonuję oceny obowiązujących standardów, aby zapewnić ich aktualność oraz zgodność z przepisami prawa. Wszelkie zmiany lub wnioski z przeprowadzonej oceny dokumentuję w formie pisemnej.
  5. 5. Zakres kompetencji i przygotowanie do stosowania standardów Jako specjalista prowadzący gabinet logopedyczny, oprócz szkoleń podnoszących moje kompetencje merytoryczne uczestniczę również w szkoleniach dotyczących ochrony małoletnich oraz stosowania obowiązujących standardów. Aktualizuję swoją wiedzę, aby zapewnić najwyższy poziom ochrony dzieci.
  6. 6. Zasady i sposób udostępniania standardów rodzicom oraz małoletnim Standardy ochrony małoletnich udostępniam rodzicom i opiekunom prawnym w formie pisemnej przed rozpoczęciem terapii. W przypadku małoletnich, przedstawiam im wersję skróconą, dostosowaną do ich wieku i możliwości zrozumienia. Wersje standardów są dostępne na mojej stronie internetowej oraz w widocznym miejscu w gabinecie.
  7. 7. Osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu – odbiór zgłoszeń i wsparcie Jako specjalista prowadzący gabinet logopedyczny, jestem odpowiedzialna za przyjmowanie wszelkich zgłoszeń dotyczących zdarzeń zagrażających dobru małoletnich pacjentów. W przypadku otrzymania takiego zgłoszenia, natychmiast podejmuję odpowiednie kroki, w tym udzielam wsparcia dziecku i informuję odpowiednie organy.
  8. 8. Sposób dokumentowania i przechowywania incydentów zagrażających dobru małoletniego Każdy ujawniony lub zgłoszony incydent zagrażający dobru małoletniego dokumentuję szczegółowo, a dokumenty te przechowuję w bezpiecznym miejscu, chroniąc je przed nieautoryzowanym dostępem. Dane te są archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  9. 9. Zasady dotyczące bezpiecznych relacji między małoletnimi – zachowania niedozwolone Chociaż w moim gabinecie nie prowadzę zajęć grupowych, dbam o to, aby w sytuacjach, gdy więcej niż jedno dziecko przebywa w gabinecie (np. w oczekiwaniu na sesję), zapewnić bezpieczne warunki, eliminując ryzyko jakiejkolwiek formy nadużyć, agresji między dziećmi lub innych niedozwolonych zachowań.
  10. 10. Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci Internet
  11. 10.1. Korzystanie z Internetu Podczas zajęć logopedycznych, gdy korzystam z urządzeń elektronicznych, zapewniam, że treści, do których dzieci mają dostęp, są bezpieczne i odpowiednie dla ich wieku. Dbam również o to, aby dzieci nie miały dostępu do niebezpiecznych treści w Internecie podczas pobytu w gabinecie.
  12. 10.2. Ochrona przed szkodliwymi treściami Jeżeli w trakcie zajęć istnieje potrzeba skorzystania z Internetu nadzoruję aktywność dzieci, aby zapobiec narażeniu ich na szkodliwe treści. Informuję rodziców o zagrożeniach związanych z Internetem.
  13. 11. Zasady ustalania planu wsparcia małoletniego po ujawnieniu krzywdzenia dziecka Jeśli ujawni się krzywdzenie małoletniego, opracowuję indywidualny plan wsparcia dziecka, który zakłada zalecenie skierowania dziecka do odpowiednich specjalistów i dostosowanie dalszej terapii logopedycznej do krzywdy doznanej przez dziecko. Plan obejmuje współpracę z rodzicami oraz odpowiednimi służbami. Plan ten jest dostosowany do potrzeb dziecka i jest regularnie aktualizowany w zależności od postępów terapii.
  14. 12. Uwzględnienie sytuacji dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i indywidualne podejście W mojej praktyce logopedycznej uwzględniam potrzeby dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dostosowując metody pracy oraz środki ochrony do ich specyficznych wymagań.
  15. 13. Dostosowanie standardów do możliwości zrozumienia przez małoletnich Standardy ochrony małoletnich przedstawiam w sposób dostosowany do wieku i możliwości zrozumienia przez dzieci, używając prostego, zrozumiałego języka oraz odpowiednich przykładów, posiłkuję się obrazkami i grafikami w prosty sposób odwołującymi się do sytuacji z życia przemawiających do dzieci.
  16. 14. Cykliczna ocena standardów i udostępnianie ich w gabinecie
  17. 14.1. Cykliczna ocena Co najmniej raz na dwa lata dokonuję oceny standardów w moim gabinecie, aby upewnić się, że są one zgodne z obowiązującymi przepisami oraz dostosowane do aktualnych potrzeb. Wyniki oceny dokumentuję i wprowadzam ewentualne zmiany.
  18. 14.2. Udostępnianie standardów Standardy te są dostępne na mojej stronie internetowej oraz wywieszone w widocznym miejscu w gabinecie w wersji pełnej oraz skróconej, dostosowanej dla dzieci. Wersja skrócona zawiera kluczowe informacje istotne dla małoletnich.

Standardy Ochrony Małoletnich w obecnym brzmieniu w pełni obowiązują od dnia 13.08.2024 roku.

Komunikacja,która inspiruje